2016. június 27., hétfő

Manikűrvadász 26. Forduló - Vidéki Romantika


A hirtelen jött nyári hőségben  a Manikűrvadász új fordulójára való készülődés volt az egyetlen, amelyben képes voltam szívvel-lélekkel részt venni, ami engem is meglepett, hiszen alapvetően odavagyok ezért az évszakért, imádom a meleget, a napfényt, és a csillagokkal telehintett hűs, éjszakai égboltot nézni, miközben nyársra húzott szalonnát pörgetve vitatjuk baráti körben az élet rendkívül fontos dolgait, és a söröspohár oldalán gyöngyözik a pára…


Ezen a héten azonban semmi más nem érdekelt, csak az, hogy túléljem ép ésszel-bőrrel a napi munka utáni hazautat, a perzselő aszfaltot, majd a légkondi nélküli autóbusz belsejét a nyitott ablakok nélkül. Még a tüdőmbe beszívott levegőről is az ALIEN c. film jutott eszembe, mert teljesen biztos vagyok benne, hogy a mellkasban növekvő, onnan kitörni készülő, bordákat forrón feszítő idegen parazita születése lehet ehhez fogható élmény. J
Node ma, ma végre manivadi, és végre megmutathatom nektek, hogyan vadásztam én ebben a fordulóban!


A forduló házigazdája, Thimmyke ezúttal Mesy blogját, a Testvérkódex-et sorsolta ki számomra vadászterületként, amitől picit bevallom megijedtem, hiszen régesrég, amikor itt jártam, még nagyon nehezen tudtam manikűrt választani kettőnk alapjaiban eltérő körömdíszítési stílusa miatt. 

Én talán kevésbé gondolkodom dinamikusan, mint ő, és kényszeres módon törekszem arra, hogy a választott motívumom minden körmön megjelenjen, míg Mesy szívesen alkalmaz merőben eltérő színt, stílust a motívummal szomszédos körmeire. 

Elhatároztam, hogy megpróbálom ezúttal kicsit lazábban kezeni ezt a dolgot, és minél inkább kilépni a komfortzónámból, annál is inkább, mert a választott shabby chic manikűr teljesen lenyűgözött már az első pillanatban, nézzétek csak, erről van szó:

Az eredeti manikűr (forrás)
Az én verzióm.

A manikűr tervek azonban ezen a héten sorra hiúsultak meg nálam, ugyanis tetőteres lakásunkban egy hete cirka 30 fok uralkodik, és a no water marble technikával készíteni vágyott rózsamotívumok egyike sem akart sikerülni, a lakkok anyaga megbolondult, felkenve túl hígnak bizonyultak, körmön lehetetlen volt őket mintába kutyulni, pedig mindent elkövettem. Végül a dry marble technikával készített matricák hozták meg az áttörést az ügyben.
 
dry marble matricám





Irattartó fóliára bőséggel kent mentazöld selyem alapra pöttyözött lila krómfinisű Moyrából készültek a rózsák, gondolatnyi rózsaszín selyemlakk közreműködésével. A sík felületen dolgozva már előnyt jelentett a túl híg állag, és még néhány levélkét is sikerült imitálni fémes zöld Essence mágneslakkomból hibajavítófehér Moyrába előzetesen mártott ecsetheggyel, ugyanazzal, amivel a rózsákat mixeltem pár pillanattal azelőtt. Szigorúan két köröm számára készítettem marble matricát, de tíz példányban, mert tudtam, az ördög soha nem alszik, hátha elrontom az illesztés közben.

Elégedetten tettem félre 24 óra száradásra az irattartó fóliát és másnap alkottam meg a tényleges manikűrt.

Első lépés
A matrica illesztése















Első lépésben a hüvelyk- és kisujjam kivételével kifestettem a körmeimet egy rétegben a matricák alapszínével, a mentazöld Lovely selyemlakkal, majd a fenti módon applikáltam a két legszebb matricát a mutató- és gyűrűsujj körmére.

A matricák applikálását követően

Ezt követően IsaDora hófehér repesztőlakkal és dry brush technikával, a króm lilával csempésztem vidéki kopott romantikát a középső ujjara, és a motívumok környezetébe, valamint a körmök élére.
A művelet után az addig még parlagon hagyott két körmömet két rétegben áthúztam a lila króm Moyrával….egyébként nekem végül ez lett a két kedvenc körmöm a manikűrömben, a fotók vágása során valami zokogtató gyönyörűséggel legeltettem a szememet ezen a lila króm Moyra csodán, akit eddig én kizárólag nyomdapárnán tudtam elfogadni. 


A kész manikűr egy réteg matt és egy réteg fényes fedőlakk alatt.

A végleges látványért egy réteg matt fedőlakkot követő gél hatású masszív, tükörfényes fedőlakk a felelős.
A manikűr készítése során igyekeztem Mesy stílusát is követni, ugyanakkor a shabby chic alapvető stílusjegyeit is megőrizni, ezért döntöttem a repedezett hatás mellett a pöttyök és csíkok helyett, így utólag már nem vagyok biztos benne, vajon jól tettem-e, Mesy munkájának sajátos, egyedi báját pont ezek az elemek nyújtották. Ha újra készíteném, már én is pöttyöznék és csíkoznék, az biztos! :D



























Felhasznált körömlakkok

Lovely St. Tropez – Nr 1 (mentazöld)
Moyra Metal Effect – No.302 (metál lila)
Lovely St. Tropez – Nr 3 (rózsaszín)
Essence Nail Art Magnetics – 12 majestic green
Moyra – No.03 (hófehér)
IsaDora Graffiti Nail Top – 815 linen (fehér repesztőlakk)

Moyra Matte Top Coat
China Glaze Everglaze Active Top Coat



A többi játékos munkáit az alábbi linkekre kattintva érhetitek el, én már nagyon kíváncsian várom, ki milyen zsákmánnyal tért haza a vadászatból!



20 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszik a Te alkotásod is, mindig valamilyen egyedi munkával találkozunk! (-: Érdekes megoldás, nekem tetszik, hogy végül nem pöttyöztél-csíkoztál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ági! :)
      Nincs kizárva, hogy egyszer kapnak még csíkos-pöttyös pizsamát ezek a rózsák, de akkor és ott valahogy nem állt rájuk a kezem. :D

      Törlés
  2. Ismét szépségeset alkottál, egy régi kastély megfakult tapétáját juttatja az eszembe, míg az eredeti egy frissen tapétázott, modern-romantikus otthont. Csodálatos dolgokat alkotsz, mindig elámulok ezen :-)

    VálaszTörlés
  3. Nekem mindegyik nagyon tetszik, hasonlók, de mégis mások.
    Én a melóban voltam múlt héten rosszul, hiába a légkondi, éreztem a meleget, megszorult a levegő. Kolléganőm mondta, hogy ő kiment a napra és utána jó volt bejönni, ez a trükkje. Amikor ingáztam, akkor víz nélkül nem is ültem vonatra, jaaa, a buszon mindig rosszul vagyok, az szóba sem jöhet. Az én lakkjaim kenés közben sűrűsödnek nyáron, örültem, ha végig tudtam lakkozni az összes körmömet és nem lett trutyi a lakkból.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem bevált, hogy lakkozás előtt fél órára hűtőbe teszem a lakkokat. Nyomdázásra pl. csak így van esélyem a nagy melegben :-)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen Audrey, igen, igyekeztem, hogy hasonlítson a mani, de azért ott legyek benne én :)
      Áh, nem embernek való volt ez a múlt heti hőség :(

      Törlés
  4. Gyönyörű! :) Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki, különleges lett! Jól tetted hogy kiléptél kicsit a komfortzónádból, a lila lakk pedig tényleg gyönyörű :) érdemes többször felkenni szerintem! Tetszik ez az antik, kopottas hatás amit összehoztál, a rózsák is szépek. És gondolom nem nagyon vigasztal, de én is baromi nehezen viseltem ezt a meleget ami mostanában volt, pedig otthon is van mobilklíma, meg a munkahelyemen is, mégis nehéz volt létezni a 36 °C-ban :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D
      Úgy döntöttem, ez a nyár volt az utolsó, amit a lakásban klíma nélkül töltöttem, itt a vége, jövőre már nem vagyok hajlandó kínlódni! :)

      Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszett a manim! :)

      Törlés
  6. Gyonyoru manikur lett, mint mindig! :)

    VálaszTörlés
  7. Meseszép mani lett,mint mindig. Esküszöm,már hiányzott,hogy a csodás manikűrjeidet nézegessem. Pótlom ám a lemaradásom! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, úgy örülök, hogy benéztél, és hogy tetszett a mani! :)

      Törlés